Ha keresőoptimalizálni szeretné cége honlapját, és Ön vagy munkatársa rendelkezik webfejlesztői tudással, ajánlom SEO tanácsadás Plusz szolgáltatásomat. Segítségemmel és tanácsaimat követve megvalósítható a teljes honlap keresőoptimalizálás. Elsősorban Budapest területén dolgozom, de emailben és Skype segítségével földrajzi helytől függetlenül tudunk kommunikálni. A SEO tanácsadás Plusz szolgáltatásról részletesen itt olvashat.

Ha előzetesen szeretne választ kapni néhány, keresőoptimalizálással kapcsolatos alapkérdésre, figyelmébe ajánlom az alábbi összefoglalót.

Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás (más néven SEO / Search Engine Optimization) olyan tevékenységek összessége, melyek célja, hogy egy honlap az internetes keresések során

  • bizonyos keresőkifejezésekre
  • ingyenesen megjelenített találatok között
  • minél jobb helyezést érjen el.
Keresőoptimalizálás Budapest

Miért hasznos a keresőoptimalizálás?

Azzal, hogy a honlapot jobb pozícióba juttatjuk, elősegíthetjük tulajdonosa valamely hosszabb távú céljának megvalósulását, pl.:

  • a honlap látogatószámának növekedését,
  • a webshop-eladások számának növekedését,
  • a cég brandépítését,

stb.

A keresőoptimalizálás előtt mindig pontosan meg kell határozni, milyen célt vagy célokat szeretnénk vele előmozdítani. A SEO fókuszpontjait a céloknak megfelelően szükséges kitűzni.

 

Néhány fontos információ a SEO-val kapcsolatban:

1. A Google-keresésekre koncentrálunk

Amikor arra törekszünk, hogy a weblapot az internetes keresési találatok között előrébb juttassuk, elsősorban a Google-keresésekre fókuszálunk.

Jelenleg ugyanis ez az a keresőprogram, ami nemzetközi és magyar szempontból is több mint 90 %-os piaci részesedéssel rendelkezik.

Emiatt a keresőoptimalizálás során elsősorban ennek a keresőszoftvernek a weboldal-rangsorolási szempontjait vesszük figyelembe.

 

2. Az ingyenes találatok között szeretnénk előrébb juttatni a honlapot

Amikor valaki a Google Keresőjében „rákeres” egy kifejezésre, általában kétféle találatot kap:

  • ingyenesen megjelenített találatokat
  • és fizetett hirdetéseket.

Az ingyenes találatokat általában az oldal közepén, a hirdetéseket pedig felettük vagy mellettük láthatja, „Hirdetés” szóval megjelölve.

Az optimalizálással az a célunk, hogy a weboldal az ingyenesen megjelenített weboldalak között kerüljön jó pozícióba. Ezeket organikus találatoknak is nevezzük.

 

3. A cél az ingyenes találatok listájának első oldala, illetve az első 10 találat

A statisztikák szerint azok közül, akik a Google Keresőt használják, kb. 90 % a találati lista első oldalán lévő, ingyenes találatok valamelyikére kattint.

Az első oldalon megjelenített, nem fizetett találatok száma általában 10 db. (Ez az alapértelmezett érték. Minden felhasználó megnövelheti a saját gépén ezt a számot, de általában változatlanul hagyják.)

Ezért a keresőoptimalizálás során az organikus keresési eredmények első oldalára, illetve az első 10 találat közé kerülést tűzzük ki célul.

 

4. Mitől függ egy weboldal helyezése a találatok listájában?

A weblap pozícióját befolyásolják az alábbi tényezők:

  • az adott felhasználó az adott böngészőben korábban milyen szavakra vagy kifejezésekre keresett;
  • hogyan változtak a Google rangsorolási szempontjai;
  • és mekkora a verseny az adott kulcsszóra.

Emellett:

A honlap találati helyezése attól is függ: Ön mennyit tesz érte.

 

Nézzük egy kicsit bővebben:

a) A Google keresési találatok általában személyre szabottak

A legnagyobb keresőprogram a Keresőjében végzett összes keresés és megtekintett weboldal adatait eltárolja a böngészési előzmények között, illetve, ha valaki belépett a Google-fiókjába, akkor a fiókban is.

Ezeket a korábbi keresési információkat is felhasználja, amikor egy adott kifejezésre felsorolja a találatokat.

Ennek célja: olyan találati lista összeállítása, ami az adott személy számára a lehető leghasznosabb.

A keresési eredmények személyre szabása miatt azok az oldalak, amiket a felhasználó gyakran meglátogat, előbbre kerülnek a találatok sorrendjében.

A fentiek következtében pedig, ha ugyanarra a kifejezésre pl. két különböző, és eltérő érdeklődésű személy által használt számítógépen keresünk rá, előfordulhat, hogy ugyanaz a weboldal más-más pozícióban látható az eredménylistában.

A felhasználók egy-egy keresés előtt törölhetik a böngészési előzményeket. Emellett lehetőségük van szüneteltetni a korábbi keresési tevékenységek Google-fiókba történő mentését. Mivel azonban ezt általában nem teszik meg, a megelőző személyes keresések adatai valószínűleg sok esetben befolyásolni fogják az egy-egy kifejezésre felsorolt találatokat.

b) A rangsorolási szempontok rendszeresen változnak

A leggyakrabban használt keresőszoftver számos szempontot felállított a honlapok rangsorolására. Ezek száma jelenleg több mint 200.

Ezeket a paramétereket matematikai eljárással, algoritmussal elemzi.

Annak érdekében, hogy minél pontosabb találatokat szolgáltasson a kereső személyeknek, a Google folyamatosan módosítja, finomítja azokat a szempontokat, amikkel a honlapokat rangsorolja.

Mivel a szempontok változnak, az azokat értékelő algoritmust is frissítik.

Az algoritmus frissítések kétfélék:

  • jelentős részük kisebb módosítás. Ilyet évente több százszor végeznek. Ezek kis mértékben változtathatják meg a rangsort,
  • és minden évben van néhány nagyobb változás is. Ez az algoritmus meglévő részeinek módosítását, vagy új kiegészítő algoritmusok lefuttatását jelenti. Ezek kiemelten fókuszálnak bizonyos rangsorolási tényezőkre, s jelentősen megváltoztathatják a sorrendet.

Az ilyen frissítések vagy változtatások miatt kevesebbre értékelt weblapok hátrébb kerülhetnek a találati listában. A többiek pedig ennek révén jobb pozíciót kaphatnak.

c) A verseny mértéke

A versenyt illetően az egyik tényező egyértelmű:

  • A weboldal helyezése függ attól: hány másik cég szeretne ugyanarra a kulcsszóra jó pozícióba kerülni.
  • De nemcsak a versenytársak száma fontos. Az is lényeges: mekkora a versenytársai domainjének szakmai presztízse a Google értékelése szerint, és mekkora az Öné.

Ha olyan cégekkel kell versenyeznie, amelyek:

  • nagyobb, rendszeresen frissített szakmai tartalomban gazdag honlappal rendelkeznek, amire
  • nagy presztízsű cégek, vagy neves szakmai folyóiratok honlapjáról mutatnak hivatkozások,

akkor nehezebb jó helyezést elérni.

Ezért is kiemelten fontos a jó kulcsszóválasztás, és nagyon lényeges: Ön mennyit tesz honlapja keresőoptimalizálása érdekében. Ahhoz, miket tegyen az előnyös helyezésért, és hogyan őrizze meg azt, részletes segítséget adok tanácsaimmal.
 
 
SEO tanácsadás Plusz
 

5. Mennyi idő alatt fog javulni a weblap pozíciója?

Ezzel kapcsolatban idézek egy keresőoptimalizálással foglalkozó cikkből:

„A jó Google-helyezés elérése egy folyamat, nem pedig bűvésztrükk [eredménye].”

Leginkább a földműveléshez tudom hasonlítani: elülteti a magot a megfelelő földbe, megöntözi, majd folyamatosan gondozza, s az egyszer csak elkezd növekedni. Egyre nagyobb lesz, végül pedig termést hoz.

A jelenleg adható legkonkrétabb válasz a „mennyi idő?” kérdésre:

Legalább 3-6 hónap, mire egy honlap előrébb sorolódik, de ha nagy a verseny az adott kulcsszóra, vagy a domain rossz előtörténetű, esetleg a honlap egy lejjebb említett típusú büntetés hatálya alatt áll, ez az idő akár 1 év is lehet.

Mi ennek az oka?

A következő:

az, hogy a befektetett munka mikor hozza meg a kívánt eredményt, egyrészt függ a fent említett tényezőktől:

  • a rangsorolási szempontok változásaitól,
  • a verseny mértékétől
  • és az Ön tevékenységétől,

emellett az alábbiak is befolyásolják:

a) A domain előtörténete

Nemcsak az a fontos: most milyen honlapot épít fel egy domainre. A Google azt az információt is elraktározza, hogy a domain alatt korábban milyen weblappal találkozott.

Egy olyan domainnek, amin régebben egy spam linkekkel telezsúfolt weblap volt, valószínűleg kicsi a megbízhatósága, az úgynevezett „trust”-ja a Google szemében. Ezért, ha ilyet vásárolt, időbe telik, amíg a keresőprogramot meggyőzi arról: most már szakmailag értékes weboldal talál, ha a domainen lévő honlapot meglátogatja.

Ahhoz, hogy ezt elkerülje, azt tanácsolom:

Domaint csak megbízható helyről vásároljon!

 

b) Az esetleges, már hatályban lévő büntetés:

Előfordulhat, hogy honlapját a keresőoptimalizálás megkezdése előtt a Google „megbüntette”, azaz valamelyik rangsorolási szempontra vonatkozóan alacsony értékelést adott neki, s ezáltal a weblap jóval hátrébb került a keresési eredmények között.

Ezzel nem azt mondom, hogy bárki szándékosan félre akarta vezetni a keresőprogramot. Pl. időhiány következtében a weblap tartalmára fordított kevés munka miatt is megtörténhet, hogy az „low quality”, vagyis alacsony minőségű értékelést kapott. Ez pedig jelentősen leronthatja a honlap helyezését a keresési eredményekben.

Ahogyan itt említettem, amikor egy keresés érkezik, a Google nem az interneten, hanem a honlapoknak a saját adatbázisában nyilvántartott adatai között vizsgálódik. Ezeket az adatokat értékeli, és az eredmények alapján rangsorolja a honlapokat.

Vannak az adatbázisnak olyan részei, amik nem naprakészek, hanem csak bizonyos időközönként aktualizálják őket. Emiatt például, ha weblapját a tartalom alacsony minősége miatt büntették meg, akkor –  bár már feltöltötte értékes tartalommal –  még mindig várni kell, amíg a keresőszoftver adatbázisát frissítik, és a weboldal pozíciója számottevően javulni tud.

 

Még egy fontos dolgot meg kell említenünk a sikeres keresőoptimalizálással kapcsolatban:

Ha valódi eredményt szeretnénk elérni, nem lehet egy weboldalt akármilyen kulcsszóra optimalizálni.

A kulcsszó weboldalunk „hívószava”. Az erre „rákereső” felhasználókat szeretnénk a keresőoptimalizálás segítségével a honlapunkra vezetni.

Azzal, hogy minél több embert vezetünk el a honlapunkhoz, valamilyen üzleti vagy marketing célt szeretnénk elérni (pl. több terméket szeretnénk eladni a webshopunkban).

Ezt a célt nem lehet bármilyen, tetszőleges kifejezéssel elérni, mert:

  1. az emberek bizonyos kifejezésekre többször, másokra kevesebbszer keresnek az interneten
  2. a különböző kifejezésekre különböző mértékű a verseny.

1. Ahhoz, hogy cégünk célja megvalósulhasson, és pl. a termékeladások száma értékelhetően növekedjen, elegendő számú látogató szükséges a honlapunkon.

Ezért kulcsszavunk kiválasztásánál figyelembe kell vennünk: keresnek-e az internetezők az adott kifejezésre.

Ha olyan kifejezést választunk kulcsszónak, amire az emberek nem, vagy nagyon kevesen keresnek, akkor hiába szerepel a cég honlapja a találati lista első oldalán, nagyon kevesen fogják látni a honlap linkjét, és a SEO nem tudja előmozdítani a cég céljainak elérését.

2. A másik fontos szempont, amit figyelembe kell vennünk: mekkora a verseny az adott keresőkifejezésre? Ha olyan kulcsszót választunk, amire túl erős ellenfelekkel kell „megküzdenünk”, lehet, hogy nem sikerül a találati lista első oldalára kerülni, vagy olyan hosszú időn belül, ami miatt jobban megéri más kulcsszót választani.

A fentiek alapján reálisan érdemes kulcsszót választani, alapos kutatást követően, figyelembe véve az egyes kifejezésekre fennálló verseny mértékét is.

 

Most, miután megismerkedett azzal: mi a SEO jelentése és lényege, nézzük néhány mondatban:

mit is kell egy weblappal kapcsolatban keresőoptimalizálni?

Ahhoz, hogy a weboldal jó helyezést érjen el a keresési eredményekben, és meg is tudja tartani azt, három fő területet szükséges optimalizálni:
  • az oldal tartalmát (pl. szöveg, képek) és kódját (= on page SEO)
  • azokat a honlapon kívüli tényezőket, amikkel a weboldalunk és a domainünk szakmai presztízsét növeljük a keresőszoftver (és a látogatók) szemében (pl. a weboldalra mutató értékes linkek száma, a cég közösségi oldalai = off page SEO)
  • és egyéb technikai tényezőket, amik például abban segítenek, hogy az oldalt gyorsan be tudja járni a keresőprogram (= technikai SEO).

Ahogyan említettem, jelenleg körülbelül 200 tényező alapján dől el a honlapok sorrendje.

Ha azt szeretnénk, hogy weblapunk ne csak elérje, hanem meg is őrizze jó helyezését, arra kell törekednünk, hogy a keresőprogram szempontjaira figyelve mind három területen a lehető legmagasabb szintű optimalizálást végezzük.

 

SEO tanácsadás Plusz

Az oldal tetejére