SEO alapok

Itt megtalálja számos, gyakran előforduló keresőoptimalizálási fogalom magyarázatát. Ha az oldalt könyvjelzővel látja el böngészőjében, ezekhez az alapokhoz mindig könnyen visszatérhet, ha magyarázatra van szüksége.

 

Mi az a keresőoptimalizálás (SEO)?


A keresőoptimalizálás jelentéséről itt részletes magyarázatot talál.

 

Mik az organikus keresési eredmények?

Azok a találatok, amiket az internetes keresőprogram ingyenesen jelenít meg. Az ingyenesség azt jelenti: a megjelenített honlapok tulajdonosai nem fizetnek a keresőprogram-szolgáltatónak, ha valaki rákattint a weboldaluk linkjére.

Az organikus találatok „ellentétei” a Google rendszerében a fizetett hirdetések. Ezek esetében a hirdetők fizetnek a a keresőprogram-szolgáltatónak minden kattintás után, amikor valaki a hirdetésben szereplő linkre kattint.

A keresőoptimalizálás célja, hogy egy honlap az organikus keresési eredményekben érjen el minél jobb helyezést.

 

Hogyan dönti el a Google, hogy egy internetes keresés során milyen sorrendben hozza fel az organikus találatokat?

1. lépés: adatgyűjtés:

A legnagyobb keresőprogram számítógépes szoftverekkel folyamatosan pásztázza az internetes oldalakat (több millió weboldalt). Összegyűjti az ezekre vonatkozó információkat, katalogizálja őket, majd az adatokat a saját úgynevezett indexében (adatbázisában) tárolja.

2. lépés: értékelés, amikor keresés érkezik

Amikor valaki beír egy kifejezést a keresőmezőbe, a Google a saját adatbázisában tárolt weboldal-adatokat a rangsoroló szoftverével értékeli. Ennek alapján állapítja meg: mely honlapok adnak „választ” a felhasználó keresésére, és ezek közül az egyes weblapok milyen felhasználói élményt nyújtanak.

Ma már ugyanis nemcsak az számít az értékelésnél, hogy a szövegben minden benne van-e, ami a keresőkifejezés alapján a felhasználót érdekelheti. Az is fontos: az oldalt összességében mennyire könnyű és élvezetes használni.

Így pl. mobiltelefonos keresésnél ne legyenek az oldalon olyan felugró ablakos hirdetések, amik betöltődéskor eltakarják az egész oldalt, s ezzel akadályozzák a felhasználót az információhoz való hozzájutásban.

 

Mit kell optimalizálni egy honlappal kapcsolatban?


Erre a itt találja a választ.

 

Mi az on page SEO?

A keresőoptimalizálás egyik része.

Olyan tevékenységek elvégzése a honlap oldalainak tartalmában és kódolásában, amik előmozdítják az oldal jó pozícióját az organikus keresési eredményekben.

Az on page műveletek elvégzése önmagában nem elegendő az eredményes keresőoptimalizáláshoz. A hosszú távú sikerhez az off page és a technikai optimalizálás is szükséges.

 

Mi az off page SEO?

A keresőoptimalizálás egyik területe.

Azon, a weblapon kívüli tevékenységek elvégzését jelenti, amikkel a domain reputációját igyekszünk növelni (pl. linképítés, közösségi média-megjelenések optimalizálása).

A keresőoptimalizálás sikerességéhez az off page tevékenységek mellett az on page, és a technikai optimalizálás is szükséges.

 

Mi az a technikai SEO?

A weblapok keresőoptimalizálásának harmadik területe, az on page és off page optimalizálás  mellett.

Mindazon, a honlappal kapcsolatos technikai jellegű feladatok elvégzését jelenti, amik előmozdítják az oldal jó helyezését az organikus keresési találatok listájában. Ilyen pl. a Webmestereszközökben bizonyos ellenőrzések elvégzése, és a feltárt hibák korrigálása.

 

Mi az a linképítés?

Olyan tevékenységek összességét jelenti, amik célja: minél több értékes link mutasson más honlapokról a miénkre.

Értékes az a link, ami nagy presztízsű, lehetőleg az oldalunk tartalmához kapcsolódó tartalmú weboldalon található.

A linképítés azért fontos, mert a más honlapokról a miénkre mutató értékes linkek száma az egyik legfontosabb rangsorolási tényező, amit a Google az organikus keresési eredmények összeállításakor figyelembe vesz.

A linképítés az off page optimalizálás része.

 

Mennyi idő alatt lehet eredményt elérni a keresőoptimalizálással?

Erre itt olvashatja a választ.

 

Mennyivel fog előrébb kerülni a cégem honlapja a keresési eredményekben?

Ahogyan az üzleti életben, a keresőoptimalizálás során is igaz: a cég (honlapjának) eredményessége több tényezőtől függ. Ezért előre nem lehet pontosan megmondani: mekkora lesz az eredmény.

A cél a Google Keresési találatok 1. oldala, illetve az első 10 találat közé kerülés.

Itt olvashatja, milyen tényezőktől függ a weblap pozíciója.

 

Mikor kell elkezdeni a keresőoptimalizálást?

A keresőoptimalizálás elkezdhető a weboldalkészítést megelőzően, és az után is.

Költség- és időtakarékosság szempontjából azonban a legjobb már a weblap elkészítése előtt tájékozódni a keresőoptimalizálás követelményeiről, többek között azért, mert:

  • az eredményes optimalizálás egyik kulcseleme a weblap szövege. Fontos, hogy mind a tartalmát, mind szerkezetét úgy alakítsák ki, ami SEO-szempontból a legmegfelelőbb.
  • Ezért sokkal hatékonyabb, ha a szöveget már eleve a keresőoptimalizálás szempontjaira figyelemmel írják meg, mintha utólag kell átalakítani.
  • A szöveg mellett számos technikai paraméter van, amit már a weboldal elkészítésekor érdemes figyelembe venni azért, hogy az jó helyezést érjen el a keresési eredményekben.

Ahogyan említettem, utólag is lehet egy weblapot optimalizálni. Ebben az esetben valószínűleg változtatásokra lesz szükség a weboldalon.

 

Meddig kell a keresőoptimalizálást folytatni?

Erre itt olvashatja a választ.

 

Mi az a kulcsszó?

A kulcsszó olyan szó vagy kifejezés, ami egy weboldal tartalmához kapcsolódik. (Weboldal alatt ebben az esetben a honlap egy adott oldalát értem.)

A kulcsszó néhány szóban összefoglalja, miről szól az adott oldal (pl. „autóvillamossági szaküzlet”, „könyvelési szolgáltatás”, stb.)

A keresőoptimalizálás során azt szeretnénk elérni: ha valaki a Google Keresőben rákeres a kulcsszóra, akkor weboldalunk a találati lista első oldalán jelenjen meg.

A kulcsszavakat gondosan kell megválasztanunk, mert bármilyen kulcsszóra nem tudunk egy weboldalt sikeresen optimalizálni.

 

Mi az a SEO elemzés?

Egy weblap vizsgálata (más szóval: auditja) keresőoptimalizálási szempontból. Az audit során megvizsgáljuk a keresőoptimalizálás on page, off page és technikai tényezőit, és megállapítjuk, mennyire optimalizált az oldal, illetve mely tényezőkön kellene javítani ahhoz, hogy a weboldal jó pozícióba kerülhessen az organikus keresési eredmények között.

A SEO elemzésről itt bővebben is olvashat.

 

Mi az a WordPress?

A WordPress olyan szoftver, ami a weboldalon található szöveget, képet és minden más tartalmat kezeli. A honlap motorjának is nevezik.

Előnyei:

  • Magyar nyelvű, felhasználóbarát adminisztrációs felületet biztosít a weblaphoz. Ennek segítségével egyszerűen lehet szöveget vagy képet feltölteni, új oldalt létrehozni stb.
  • Jó alapot ad egy keresőoptimalizált honlap elkészítéséhez. Az ilyen honlapokra könnyebben rátalálhatnak azok, akik az interneten egy adott terméket vagy szolgáltatást keresnek.
  • Költséghatékony: A szoftver, ami a weboldalon található tartalmakat kezeli, ingyenes.

 

Mit jelent az, hogy reszponzív egy weboldal?

A reszponzív kialakítás azt jelenti: a honlap tartalmi elemeinek (pl. szöveg, képek) elrendezése és mérete folyamatosan alkalmazkodik a böngészőablak méretéhez. Így bármekkora kijelzőjű eszközön böngésszük, nem lesznek „kitakart” részek, amiket csak úgy tudunk megnézni, ha vízszintesen csúszkázunk.

 

Mit jelent az, hogy mobilbarát a weboldal?

A Google értelmezése szerint a weboldal akkor mobilbarát, ha megfelel a keresőprogram által támasztott elrendezésbeli és használhatósági követelményeknek is. Ezek közül az egyik, hogy az oldal reszponzív elrendezésű legyen.

A Google Mobilbarát Tesztelőjével egyenként ellenőrizheti: weblapjának oldalai mobilbarátak-e.

Mi azok a Webmestereszközök?

A Google és a Bing Webmestereszközei olyan ingyenesen használható internetes kezelőfelületek, amiken:

  • keresőoptimalizálási szempontból hasznos információkat kaphat honlapjáról,
  • és segíthet a keresőprogramnak gyorsabban bejárni az Ön weblapját és megtalálni az értékes tartalmakat.

 

Mi az a Google Analytics?

A leggyakrabban használt keresőszoftver ingyenesen használható, internetes felülete, amiben különböző statisztikai adatokat tekinthet meg a honlapja látogatottságával kapcsolatban.

Ilyen adatok gyűjtéséhez az szükséges, hogy a honlap tulajdonosa:

  • rendelkezzen Analytics-fiókkal, és
  • a fiókot összekösse a weblapjával.

Az adatok segítenek felderíteni: melyek egy honlap azon oldalai, amiket fejleszteni kell azért, hogy a weblap sikeresebb legyen a látogatók körében (pl. több lehetséges ügyfél kérjen árajánlatot a honlapon keresztül).

Az Analytics kezdőoldalát itt érheti el.

Mi az a Google Cégem?


Blogomban megtalálja a magyarázatot.

 

Mi az a title tag?

A weblap kódjának egyik eleme, ami a honlap adott oldalának címét tartalmazza. A title szövege megjelenik a keresési eredmények listájában (a honlap URL-je feletti kék színű cím a title szövege).

A jó title szöveg különösen azért fontos, mert:

  • azt a Google figyelembe veszi a rangsorolásnál
  • sok felhasználó (internetező) ezt látja először az oldalból. A title szövege eldöntheti, hogy a felhasználó rákattint-e az oldal linkjére vagy sem.

 

Mi az a meta description?

A weblap kódjának egyik eleme, ami a honlap adott oldalának rövid leírását tartalmazza. A leírás megjelenik a keresési eredmények listájában, a honlap URL-je alatt, szürke színnel.

A Google a weblapok rangsorolásánál a leírást nem veszi figyelembe. Ennek ellenére fontos jó leírást adni az oldalhoz, mert ebben megmutathatjuk a felhasználónak (aki egy adott kifejezésre keresett), hogy az oldal valóban tartalmazza azt az információt, amire neki szüksége van. A leírás segítségével tehát meggyőzhetjük a felhasználót: kattintson az oldal linkjére.

 

Mi az alt attribútum?

A weblap kódjának egyik eleme, ami egy képhez kapcsolódik, és szöveges információt tartalmaz. A szöveg akkor látható a látogatók számára, ha a képet a böngésző nem tudja megjeleníteni. A szöveg azt írja le röviden, mi van a képen. (Pl. „Autóvillamossági üzletünk új helyisége.”)

Az alt attribútum szövege azért fontos, mert a Google keresőprogram is olvassa, és figyelembe veszi a weblapok rangsorolásánál.

SEO tanácsadás szolgáltatások

Az oldal tetejére